Medal of Honor



Såååååå... För några dagar sedan lyckades jag varva MoH singleplayer-kampanjen på ca 5 timmar. Vilket är på tok för kort tid för ett så välplanerat och "hypat" spel som detta O.o Men Medal of Honor har varit en speciell upplevelse med en del blandade känslor. I trailern kände jag att man blev utlovad mycket action, effektfulla mellansekvenser och riktigt, riktigt rå action. Och brutal action var det verkligen ingen brist på! Men för det mesta höll inte mellansekvenserna alls den samma intensiva nivå som t.ex. Modern Warfare 2 gav och detta gjorde mig en gnutta besviken till en början. Men efter att ha varvat spelet och spekulerat med mig själv en stund så kom jag fram till att EA antagligen inte har i första hand tänkt att skapa ett "hollywoodkrigsspel" som det finns så många av utan kärnan i deras upplägg var att få fram den mer realistiska sidan av hur krig egentligen är och vilka fruktansvärda konsekvenser det kan få. Det bästa med spelet är definitivt den starka och förvånansvärt känslomässiga slutscenen. För mig höjde den min syn på spelets moral och ideologi.

Förvänta er alltså inte ännu en utspädning av COD-serien utan ett spel med en spännande originalitet som jag tror att du antingen kommer tycka är ett briljant drag av utvecklarna eller ett spel lika spännande som morfars fintrimmade näshår.

Cheerio


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback